Streczery

Streczery

AUTOR: admin

PUBLIKACJA: 14 października 2013

07Dlaczego regeneracja kręgosłupa ma podstawowe znaczenie dla zdrowia?

Chińczycy od tysiącleci określają kręgosłup mianem „Drzewo życia”, ponieważ chroni on rdzeń kręgowy – główny szlak komunikacji pomiędzy
mózgiem a resztą ciała. Biegną nim szlaki nerwowe do mięśni, narządów, gruczołów, naczyń krwionośnych i limfatycznych. Szlaki czuciowe przesyłają informacje do mózgu, szlaki ruchowe i autonomiczne – polecenia od mózgu do narządów. Przeszkodę w prawidłowym obiegu informacji, stanowią uciski na struktury nerwowe spowodowane zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Skutkiem ucisków są zaburzenia neurologiczne takie jak: ostre i przewlekłe dolegliwości bólowe, zaburzenia czucia (mrowienia, parestezje, przeczulica lub niedoczulica), zaburzenia czynności mięśni (wzmożone napięcie spoczynkowe, wzrost męczliwości, osłabienie lub niedowład), zaburzenia ukrwienia kończyn (zimne dłonie, stopy, żylaki kończyn dolnych), zaburzenia czynności narządów  jak np. pogorszenie perystaltyki jelit, zaparcia, hemoroidy, nadreaktywność pęcherza moczowego, trudności z oddawaniem lub utrzymaniem moczu. Próby leczenia farmakologicznego będą kosztowne i mało skuteczne. Mogą złagodzić objawy, ale nie poprawią funkcji kręgosłupa i z czasem problem wróci z większym nasileniem. Bez rehabilitacji – nie ma sukcesu.

 

Istnieje wiele metod terapii dla pacjentów ze zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa jak np. metoda Mc Kenzie, fińska metoda DBC, terapia czaszkowo-krzyżowa, osteopatia i inne., realizowanych przez wysoko kwalifikowanych specjalistów rehabilitacji. Głównym celem tych terapii jest poprawa mobilności kręgosłupa poprzez zniesienie szkodliwych napięć mięśni przykręgosłupowych, ich rozciągnięcie i nauczenie pacjenta ćwiczeń poprawiających postawę. Zanim skorzystasz z masaży lub innych form terapii manualnej, upewnij się, co do kwalifikacji i opinii o skuteczności terapeuty. Twoim kręgosłupem powinna zajmować się jedynie osoba o sprawdzonych kwalifikacjach, ponieważ źle wykonane zabiegi mogą prowadzić do poważnych powikłań neurologicznych.

Jakie są główne przyczyny zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa?

Podstawową jest brak ruchu, szczególnie ruchu w wielu płaszczyznach. Długotrwałe przebywanie w jednej pozycji powoduje z czasem wzrost napięcia mięśni. Jeśli nie zmienimy pozycji, bo jesteśmy zaaferowani wykonywaną czynnością, napięcia te zaczynają się utrwalać. Nasza wrażliwość na nieprawidłową postawę maleje, powstaje przyzwyczajenie.  Przestajemy kontrolować prawidłowość postawy a naturalne krzywizny kręgosłupa ulegają deformacjom. Inne przyczyny to nieergonomiczne warunki pracy, dźwiganie, niewłaściwa postawa przy podnoszeniu ciężarów, nieprawidłowe obuwie, niektóre dziedziny sportu, osteoporoza, choroby tkanki łącznej i in.

Wzrost napięcia gorsetu mięśniowego kręgosłupa, powoduje skracanie się długości włókien mięśniowych oraz więzadeł decydujących o prawidłowym kształcie kręgosłupa i wielkości przestrzeni międzykręgowych. Prowadzi to do ograniczenia ruchomości w stawach międzykręgowych i zwiększenia nacisku na krążki międzykręgowe tzw.dyski, trzymane przez napięte mięśnie jak w imadle. Krążki zbudowane są z pierścienia włóknistego chroniącego jądro miażdżyste, pełniące rolę amortyzatora. Ponieważ utrzymywane długo ciśnienie wewnątrz krążka jest wyższe od ciśnienia w otaczających tkankach, to zgodnie z prawem Pascala, układ dąży do wyrównania ciśnień, co powoduje stopniową utratę wody – dehydratację. Wysokość krążka (krążków) obniża się, przesuszony pierścień włóknisty traci elastyczność i jest podatny na pękanie, jak przesuszona skóra. Własności amortyzacyjne krążków znacznie się pogarszają zupełnie jak w amortyzatorze, z którego wyciekł płyn. Z czasem, zmniejszające się przestrzenie między kręgami oraz deformacje dysków prowadzą do konfliktów (ucisków i podrażnień) z korzeniami nerwów lub wręcz z oponą rdzenia kręgowego. Ma to niekorzystny wpływ na czynnośc układu nerwowego i może powodować opisane powyżej poważne problemy zdrowotne. Zadbaj więc o Twój kręgosłup, aby uchronić się od operacji, która jeśi nawet była konieczna i tak musi być poparta rehabilitacją. Operacja usuwa uciski na nerwy, ale nie zmienia niewłaściwych nawyków, wzmożonych napięć mięśni i nieprawidłowych krzywizn kręgosłupa. Przeczytaj poniżej co możesz zrobić aby zregenerować kręgosłup.

Co jest najważniejsze dla prawidłowej funkcji kręgosłupa?

Przede wszystkim odpowiednia elastyczność i siła mięśni przykręgosłupowych oraz stan więzadeł, zależny w dużej mierze od ukrwienia i jakości mięśni. Zanim jednak zaczniesz wykonywać ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy pamiętaj, że Twoje mięśnie są od dawna bardzo napięte, a ich włókna skrócone. Źle dobrane ćwiczenia, bez fachowej konsultacji, prędzej utrwalą niewłaściwe nawyki niż pomogą je zmienić. Zacznij obowiązkowo od rozciągania mięśni przykręgosłupowych i opanowania zdolności do ich świadomej relaksacji. Zdarza się, że jesteś spięty/a? Że Twoje mięśnie pleców, ramion lub karku są twarde jak kamienie? Zaciśnij dłoń - rozluźnij. A teraz spróbuj wysłać świadome polecenie "zrelaksujcie się" do twoich"spiętych" mięśni pleców - nie potrafisz? To najwyższy czas, aby rozciągnąć przykurczone mięśnie i opanować sztukę ich świadomej relaksacji. Wiadomo, że mięśnie poddane ćwiczeniom rozciągającym są w stanie funkcjonować lepiej. Potrafisz je rozluźnić (dzięki temu szybciej się regenerują), są lepiej ukrwione, mniej podatne na zmęczenie.

Wspaniałym uzupełnieniem, a dla wielu osób wręcz podstawowym elementem terapii zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa, jest korzystanie ze streczerów kręgosłupa. Masaże pleców, jakkolwiek przynoszące ulgę, nie są wystarczające. Zmniejszają napięcie mięśni, poprawiają ich ukrwienie i elastyczność, ale mają niewielki wpływ na trwałą poprawę wadliwej postawy. Program sterowania czynnością mięśni jest zapisaną w mózgu sumą wyuczonych nawyków i reakcji organizmu na warunki otoczenia. Złe nawyki można zmienić jedynie samemu, aktywnie. Kiedy poczujesz już wzrost elastyczności kręgosłupa i poprawę samopoczucia, ćwicz mięśnie brzucha, obręczy miednicy i pleców. Miednica jest podstawą dla kręgosłupa. Jej pochylenie lub zrotowanie to pewna droga do problemów z kręgosłupem. Wszelkie gwałtowne ruchy są niewskazane, bo mogą skutkować wysunięciem się krążka międzykręgowego. Pomału wykonuj skłony i wyprosty, ruchy skrętne oraz inne ćwiczenia, których zestawy znajdziesz w wielu książkach lub w internecie. Osoby trzecie mogą służyć radą i pomocą, ale ćwiczenia i zmiana niewłaściwych nawyków należy do Ciebie.

Pani Maria W. napisała: "O ile na początku z trudem wytrzymywałam kilka minut leżenia na streczerze to dziś, po 3 tygodniach codziennego korzystania, nie wyobrażam sobie dnia bez streczera. Nie tylko ze względu na bardzo odczuwalną poprawę zdrowia, ale również dlatego, że te 15 (a czasem i 30) minut leżenia na streczerze mam tylko dla siebie i mogę się całkowicie zrelaksować. Kiedyś, 30 minut traciłam na same dojazdy na zabiegi, nie wspominając o kosztach całej serii. Dziś jestem we własnym domu, relaksuję umysł i mięśnie pleców i nie pozwolę sobie tej przyjemności odebrać."

Korzystanie ze streczerów jest bardzo proste- trzeba się na nim położyć i zrelaksować. Konstrukcja streczera i działanie grawitacji zagwarantują pożądany efekt terapeutyczny.

Zobacz opis streczerów  na stronie

Przy zagwarantowanej przez nas skuteczności (100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy), ceny streczerów są wielokrotnie niższe niż koszty masaży, dojazdów, straconego czasu. Streczery mogą służyć wiele lat, codziennie i może korzystać z nich cała rodzina. Również ośrodki terapii bólów kręgosłupa, zakupują streczery jako wyposażenie i element oferowanych terapii.
 
Regularne stosowanie streczerów, w przeciwieństwie do masaży, pozwala w ciągu kilku tygodni osiągnąć nie tylko rozciągnięcie mięśni i więzadeł kręgosłupa, co uwalnia krążki międzykręgowe od nadmiernego nacisku, ale pomału, konsekwentnie, prowadzi do poprawy postawy. Odczucie relaksu, brak pośpiechu, konsekwentne działanie, umożliwiają trwałe zmiany na lepsze bez stresu i oporu ciała, zgodnie z zasadami japońskiej metody – Kai-Zen – dokonywania dużych zmian metodą małych kroków. 

PDF
Drukuj
Email

Powiązane artykuły

Powiązane produkty

Back.4

Powiązane multimedia

Kliknij przycisk "YouTube" aby obejrzeć na większym ekranie.